Fjordstien spærres kortvarigt ved Marina Syd

(1. juni 2026)

Frem til cirka midten af uge 24 vil Fjordstien langs Kolding Å være lukket for fodgængere, cyklister og andre trafikanter, mens de afsluttende arbejder på det nye dige udføres.

Fjordstien lukket ved Marina Syd

Fjordstien ved Marina Syd lukkes midlertidigt i cirka 14 dage.

Det er strækningen mellem Sortebro og Marina Syd, der vil være lukket. Under den midlertidige spærring vil det stadig være muligt at skrå gennem hundeskoven og ud til Marina Syd.Det nye højvandsdige er blevet forstærket, så det har den ønskede styrke og stabilitet. Nu mangler blot den afsluttende udbedring af sætninger og revner, så digetoppen kommer op i en højde på 2,80 meter over normal vandstand. Diget vil så yde den samme beskyttelse som højvandssikringen i resten af området, inklusiv den nye pumpesluse.

Se, hvor Fjordstien er afspærret

Her kan du se, hvor Fjordstien vil være afspærret. Den grønne linje angiver alternativ rute gennem hundeskoven.


Med venlig hilsen
Thomas, Havnechef i Kolding Lystbådehavn


Klik her for at se alle nyheder…
Eller tilmeld dig vores nyhedsbrev nederst på siden…